بحران آب و بررسی علل زمینهساز آن
به گزارش تی و صمت، امین کردبچه: بر اساس آن چه که از سوی مرکز پژوهشهای مجلسشورای اسلامی اعلام شده است، تا ۲۰ سال دیگر، یعنی در سال ۱۴۲۰ سرانۀ منابع آب، البته تنها در حوزۀ منابع تجدیدپذیر در کشور برای هر نفر به زیر
صنعت در ایران زودتر از بیشتر کشورهای منطقه مدرن گردید اما در دوران اخیر، با مشکل سرمایهگذاری روبهرو شدهاست. پس از تحریمها علیه ایران، نداشتن توان رقابت با رقیبهای جهانی و حتی منطقهای، به یک نگرانی برای صنعت ایران تبدیل شدهاست.
توسعهٔ صنعتی ایران از اواسط دههٔ ۱۳۳۰ شدت یافت و بخشهای گوناگون این کشور را متحول کرد. ایران کنونی، طیف گستردهای از کالاها همانند خودرو، لوازم خانگی، تجهیزات مخابراتی، ماشینآلات صنعتی، کاغذ، کالاهای لاستیکی، فولاد، مواد خوراکی، محصولات چوبی و چرمی، منسوجات و دارو را تولید میکند. کارخانههای نساجی این کشور در اصفهان و در امتداد سواحل دریای خزر، متمرکز شدهاند. ایران همچنین به خاطر فرشهای دستباف خود در سراسر جهان شناخته شدهاست. کار دستی سنتی ساخت این فرشها، به میزان قابل توجهی در درآمدهای روستایی کشور نقش دارد و همواره یکی از مهمترین صنایع صادراتی ایران بودهاست. صنایع دستی ایران در منطقههایی در سراسر کشور، بومیسازی شدهاست و هر شهر برای صنایع دستی خود، در پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ کشور بازاری ایجاد کردهاست.
تا اوایل دههٔ ۱۳۳۰ میلادی، صنعت ساختوساز ایران به شرکتهای داخلی محدود میشد. کمی بعد، با افزایش درآمد حاصل از نفت و گاز و دسترسی به اعتبارات جدید، رونق قابل توجهی به صنعت ساختمان این کشور وارد شد و شرکتهای بزرگ بینالمللی ساختوساز را به سمت ایران کشاند. این رشد تا اواسط دههٔ ۱۳۵۰ ادامه داشت. صنعت ساختوساز ایران تا اواسط دههٔ ۱۳۶۰، تا حدودی احیا شده بود، اما کمبود مسکن به ویژه در مناطق شهری، به عنوان یک مشکل جدی باقی ماند.
به گزارش تی و صمت، امین کردبچه: بر اساس آن چه که از سوی مرکز پژوهشهای مجلسشورای اسلامی اعلام شده است، تا ۲۰ سال دیگر، یعنی در سال ۱۴۲۰ سرانۀ منابع آب، البته تنها در حوزۀ منابع تجدیدپذیر در کشور برای هر نفر به زیر
به گزارش تی وی صمت، انسیه ربیعی: پشت پرده بیکیفیت بودن محصولات شرکتهای خودروساز در ایران، سناریویی تکراری است که تا کنون به نتیجهای منطقی نرسیده است. در این میان، تا به امروز صدای مصرفکنندهای که با هزار تکاپو این محصل بیکیفیت را خریداری کرده
بررسی دلایل کیفیت پایین خودرو های داخلی / به گزارش تی وی صمت_ امین کردبچه: موضوعات مختلفی در کشور، در حوزههای مختلف وجود داشته و برای ما که چند دهه از عمرمان را در ایران سپری کردهایم، این موضوع کاملاً مشخص است که تلاش برای
آدرس اشتباه به آقای وزیر به گزارش تی وی صمت، انسیه ربیعی: چندی پیش، آقای وزیر صمت با حضور در مجلسشورایاسلامی، قطعهسازی و مونتاژ را از مهمترین عوامل کیفیت پائین خودروهای داخلی برشمرده و با اذعان به این امر که کیفیت خودرو، ۷۰ درصد به
به گزارش تی وی صمت، امین کردبچه: از مهمترین این برنامهها تولید و عرضۀ سالانه سه میلیون دستگاه خودرو، صادرات سالانۀ یک میلیون خودرو، تولید ۵۰ هزار خودروی هیبریدی و از سویی دیگر واردات ۱۰۰ هزار خودرو از همین نوع، از جمله برنامههای مصوب در این
به گزارش تی وی صمت، انسیه ربیعی: یکی از موارد جدیدی که در قانون جدید مالیات از سوی مجلس شورای اسلامی درج شده است، تنبیه خودروسازان به جهت تولید خودروهایی است که علاوه بر آلایندگی بیش از حد، رقمهای سوخت نامتعارفی دارند و همین امور