رمزارز بیت کوین

بیت کوین ۲۰۲۲ در مسیر پر ریسک ترین روند تاریخی خود

به گزارش تی وی صمت، الهام صادقی: اگرچه برخی از تحلیگران معتقدند این احتمال زیاد است که رمزارز بیت کوین به زمستان حیات خود نزدیک شده باشد، ولی بعضی دیگر از کارشناسان تاکید دارند که این رمز ارز در در مسیر پر ریسک ترین روند تاریخی خود قرار دارد.

اگرچه باید گفت؛ روند نزولی و صعودی بهای بیت کوین و البته دیگر رمزارز‌ها موضوعی آشنا برای فعالان این حوزه بوده که در این روند چندان نگاهی دلنگران کننده ای به این مقوله ندارند، با این وجود ولی برخی ها براین باور هستند؛ این رمز ارز روند نزولی را در کوتاه مدت تجربه می کند، با این وجود ولی نظر سومی نیز در این زمینه مد نظر بوده، اینکه به زودی شاهد فرا رسیدن زمستان عمر این ارز دیجیتال خواهیم بود.

کریپتوها و ریسک بزرگ برای سرمایه گذاران بیت کوین

آنچه که موجب شده تا حتی برخی از کارشناسان و صاحب نظران در این زمینه هشدارهایی را به سرمایه گذاران بدهند، بر این اساس که باید مراقب ریسک سوق یافتن ارزش این رمز ارز به سمت صفر باشند که ممکن است در بحبوحه فروش کریپتوها در بازار به وقوع بپیوندد.

این در حالی بوده که چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس معتقد است؛ پس از افت فراوان بهای بیت ‌کوین از بالاترین رکوردی که داشته است، مدتی زمانی خواهد برد تا دوباره بازار شاهد رسیدن به این رکورد باشد.

در این میان باید عنوان کرد؛ چنین دارایی دیجیتال به عبارتی رمز ارز که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ به ۶۹ هزار دلار رسیده بود، تا به امروز نتوانسته تا این عدد بازیابی شود.

به هر حال نباید از یاد برد که به رغم نوسانات پرشتاب که چندی است به بدنه صنعت رمزارز‌ها وارد شده است، تحلیلگران برای پیدا کردن کف قیمتی، تغییرات شاخص‌های کلیدی بازار را زیر نظر دارند.

به این ترتیب باید گفتغ ارزش بیت‌کوین اخیرا در حال افزایش بوده است. پس از رسیدن به ۱۷هزار و ۶۰۰ دلار، دوباره روند صعودی در پیش گرفت و مهلت مورد نیاز را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرد.

در چنین روندی البته بازار رمزارزها نوساناتی را تجربه کرد که ارز دیجیتال مذکور را به دفعات در قالب ترکیبی در محدوده سبز و قرمز جای داد.

زیان ماهانه ۳۳ درصدی

اوضاع و احوالی که از نظر مایکل ون د پوپ، تحلیگر ارز‌های دیجیتال نیاز است تا محدوده قیمتی حدود ۲۲هزار دلار را برای تضمین و بالا بردن میزان شانس بیت کوین و سرمایه گذارانش بیشتر مورد توجه قرار گیرد این در حالی بوده که پیش تر گفته شده زیان ماهانه بسته شدن ماهانه و ثبت بدترین رکورد در ژوئن عدد و رقمی در حدود ۳۳ درصد بوده است.

علاوه بر آنچه که عنوان شد این را هم باید بیان کرد؛ اطلاعات منتشر شده از سوی منبع نظارت زنجیره ‌ای گلسنود تایید کننده این مطلب بوده که داده ‌های مربوط به ماه مه ۲۰۲۱، را باید بدترین ماه نزول بازار بیت‌ کوین از سال ۲۰۱۸ تا به امروز دانست.
با این وجود نباید از یاد برد که بعد از سقوط شدید بیش از ۳۰ درصدی که موجب کاهش ارزش سکه‌ های پیشرو بیت‌ کوین و اتریوم شد، در ادامه اما بازارهای کریپتو که گفته می شود از آغاز سال جاری میلادی تا به امروز روند نزولی را در پیش گرفته بودند، شرایط بهتری را تجربه کردند.

به هر حال اکنون بیت ‌کوین بیش از ۴۲ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی را در اختیار دارد و می توان گفت هنوز صدرنشین جدول محبوبیت رمز ارزها است. جایگاهی که البته ممکن است در صورت تحقق برخی از پیش بینی ها در آینده ای نه چندان دور از دست برود.

insta1401 4