بحران آب و بررسی علل زمینهساز آن
به گزارش تی و صمت، امین کردبچه: بر اساس آن چه که از سوی مرکز پژوهشهای مجلسشورای اسلامی اعلام شده است، تا ۲۰ سال دیگر، یعنی در سال ۱۴۲۰ سرانۀ منابع آب، البته تنها در حوزۀ منابع تجدیدپذیر در کشور برای هر نفر به زیر
صنعت خودروسازی ایران، پس از صنعت نفت بزرگترین صنعت در ایران است. هماکنون ایران با ساخت ۱٬۳۹۵٬۴۲۱ دستگاه خودرو و ۳۵٬۹۰۱ دستگاه خودروی تجاری (در سال ۲۰۰۹) ۱۸مین خودروساز جهان و بزرگترین خودروساز خاورمیانه است. در سال ۲۰۰۹ ایران از لحاظ سرعت رشد صنعت خودرو مقام پنجم جهان را پس از چین، تایوان، رومانی و هند کسب کرد. اما در چند سال گذشته انتقادات فراوانی به کیفیت و قیمت خودروهای ایرانی وارد شدهاست.
در سال ۲۰۰۱، ۱۳ شرکت دولتی و خصوصی در ایران وجود داشت که در میان آنها ایران خودرو و سایپا صاحب ۹۴٪ از کل تولیدات بومی بودند. شرکت ایران خودرو در سال ۲۰۰۱ با تولید پیکان (که بعدها در سال ۲۰۰۵، سمند جایگزین آن شد) ۶۱٪ بازار و سایپا در همان سال ۳۳٪ بازار خودروی ایران را به خودشان اختصاص داده بود.
تولیدات خودروی ایران در چند گونه خودروی مختلف موجود میباشد: خودروهای مسافری، چهار چرخ محرک، ون، کامیونها، اتوبوسها، مینیبوسها و وانتها. در ایران حدود ۵۰۰٬۰۰۰ نفر (تقریباً ۲٫۳٪ تمامی نیروی کار) بهطور مستقیم در صنعت خودروسازی و بسیاری دیگر در صنایع مرتبط کار با این صنعت کار میکنند. تقریباً ۷۵٪ کل تولیدات خودروی کشور را خودروهای مسافری و ۱۵٪ آن را خودروهای وانت دربر میگیرند.
پیش از آغاز طرح هدفمندی یارانهها، صنعت نساجی، بزرگترین صنعت ایران پس از صنعت نفت بود که در جایگاه ده کشور برتر جهان قرار داشت اما پس از نابودی صنایع نساجی ایران در اثر هدفمندی یارانهها و عدم نوسازی ماشینآلات؛ ایران در این صنعت به جایگاه شصتم جهانی نزول کرد و نساجی جایگاه دوم را به صنعت خودروسازی داد.
به گزارش تی و صمت، امین کردبچه: بر اساس آن چه که از سوی مرکز پژوهشهای مجلسشورای اسلامی اعلام شده است، تا ۲۰ سال دیگر، یعنی در سال ۱۴۲۰ سرانۀ منابع آب، البته تنها در حوزۀ منابع تجدیدپذیر در کشور برای هر نفر به زیر
به گزارش تی وی صمت، انسیه ربیعی: پشت پرده بیکیفیت بودن محصولات شرکتهای خودروساز در ایران، سناریویی تکراری است که تا کنون به نتیجهای منطقی نرسیده است. در این میان، تا به امروز صدای مصرفکنندهای که با هزار تکاپو این محصل بیکیفیت را خریداری کرده
بررسی دلایل کیفیت پایین خودرو های داخلی / به گزارش تی وی صمت_ امین کردبچه: موضوعات مختلفی در کشور، در حوزههای مختلف وجود داشته و برای ما که چند دهه از عمرمان را در ایران سپری کردهایم، این موضوع کاملاً مشخص است که تلاش برای
آدرس اشتباه به آقای وزیر به گزارش تی وی صمت، انسیه ربیعی: چندی پیش، آقای وزیر صمت با حضور در مجلسشورایاسلامی، قطعهسازی و مونتاژ را از مهمترین عوامل کیفیت پائین خودروهای داخلی برشمرده و با اذعان به این امر که کیفیت خودرو، ۷۰ درصد به
استخراج رمز ارز به گزارش تی وی صمت، الهام صادقی: بالا بودن نرخ رشد مصرف سالانه برق در ادارات دولتی موضوعی است که باعث شده در ذهن برخی از افراد شائبه هایی درباره احتمال استخراج رمز ارز در برخی از ادارات شکل بگیرد، معمایی که
به گزارش تی وی صمت، امین کردبچه: از مهمترین این برنامهها تولید و عرضۀ سالانه سه میلیون دستگاه خودرو، صادرات سالانۀ یک میلیون خودرو، تولید ۵۰ هزار خودروی هیبریدی و از سویی دیگر واردات ۱۰۰ هزار خودرو از همین نوع، از جمله برنامههای مصوب در این